Pages

  • RSS

10 Haziran 2008

peynirli poğaça & mayalı poğaça

Aslında bu etkinlik için yapmayı düşündüğüm tarifler vardı ama olmadı, etkinliğin son günü gelmiş, ben de arşivde bekleyen bu tarifle katılıyorum. Sevgili papatya68'e daveti için teşekkür ediyor, kolaylıklar diliyorum...

Peynirli Poğaça (Lezzet --Şubat 2006)

Malzemeler:

  • 100 gr margarin (tereyağı kullanıyorum)
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ (zeytinyağı kullanıyorum)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 2,5- 3 su bardağı un (tarifte 3 bardak yazıyordu, 2,5 bardak un yeterli geldi)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı limon suyu (tarifte yoktu ben ekledim)

İç malzeme için: 1 su bardağı beyaz peynir, yarım demet kıyılmış dereotu(ben maydanoz kullandım)

Hazırlanışı: Un ve kabartma tozunu hamur yoğurma kabına eleyin(önce 2 bardak unla başlayın, azar azar un ekleyerek yoğurun). Unun ortasını havuz gibi açın, yumurta, oda ısısında yumuşamış tereyağı, zeytinyağı ve yoğurdu ekleyin, önce sıvıları karıştırıp kenarlardan un alarak yoğurun. Üzerini nemli bir bezle örtüp yarım saat dinlendirin.

İç malzeme için peynir ve dereotunu karıştırın.

Hamuru eşit bezelere ayırın, her birinin içine peynirli iç malzemeden doldurup, yuvarlayın. Yağlanmış fırın tepsisine dizin, üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpiştirin. Önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.

Notlarım: Tarifte hamurun içine kullanmak için tuzdan, üzeri için de yumurtadan bahsetmiyordu, ben hamuruna 1 çay kaşığı (silme) kullandım, az geldi, üzeri için de hamuruna kullandığım yumurtanın sarısının bir kısmını ayırıp kullandım.
Alternatif olarak derginin başka bir sayısında aynı tarifte iç harç olarak haşlanıp ezilmiş patatesle karıştırılmış otlu peynir kullanılmış ve poğaçaların dışı yumurta sarısı ve bolca susama bulanmıştı.

~~~~~~~~~~~~

Mayalı Poğaça


Bu poğaçaları da kızkardeşim Ayşe yapmıştı ve çok lezzetliydi, tarifin orjinali burda. Ayşe'nin yaptığı değişiklikleri parantez içinde yazarak tarifi tekrar ekliyorum.

Malzemeler:
  • 1-1,5 bardak süt (1,5 bardak süt)
  • yarım bardak sıvıyağ
  • 1 yumurta beyazı içine sarısı üstüne
  • 1 paket dr oetker maya (2 tatlı kaşığı yuva marka kuru maya)
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • alabildiği kadar un(yumuşak bir hamur olacak) (4-5 bardak un)

Hazırlanışı: Hamur malzemeleri karıştırılır. Yoğrulan kapta sıcak bir yerde 2 saat kadar bekletilir, (3-4 saat beklettim) sonra poğaça şekli verilir tepsiye yerleştirilir, o şekilde de 15 dakika bekletilir, yumurta sarısı sürülür, 200 derecede pişirilir.
Esra'nın notu: paket yağda güzel oluyormuş ama annem dokunmasın diye sıvıyağ koyuyormuş.

Diger poğaça tarifleri:

* Peynirli Dereotlu Poğaça
* galeta unlu poğaça
* mayalı poğaça
* annemin poğaçası

9 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Poğaçaların hepsi de birbirinden lezzetli görünüyorlar.Ellerine sağlık canım.



sevgiler....

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Poğaçaların harika canım ellerine sağlık. Çayın yanında ne güsssel gider şimdi misler gibi...

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

selam
Hatice'ciğim eline koluna sağlık canım katılmana çok sevindim gece ekledim ama yorumu ancak bırakabildim bağlantım kesilmişti her zaman beklerim bacım ramazan ayında da kısmet olursa tatlı etkinliğimiz olacak katılımını bekliyorum sevgiyle kal

Saliha dedi ki...

HATICE KARDESINDE SENIN GIBI BECERIKLI DEMEKKI:)IKINIZINDE ELLERINE SAGLIIK..RESIMLER ENFES

HATICECIM KELIME DOGRULAMAYI KADIRSAN OLURMU?OKADAR UZUNKİ:(9 TANE YAA:(

Hatice dedi ki...

Sevgili Bengisu, Özlem, Senem ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim...

papatya68 zengin bir poğaça arşivimiz oldu bu sayede, ilk fırsatta inceleyeceğim gelen poğaçaları... tatlı etkinliğine de bir mani olmazsa inşallah katılmak isterim..

Salihacığım çok teşekkürler, beğenmene sevindim.
kelime doğrulama konusunda haklısın, spam yorumları engellemek için eklemiştim.
bir süreliğine kaldırayım bakalım tekrar icap ederse yeniden eklerim...

herkese sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Sevgilim Hatice'ciğim,
Poğaçalarınız çok nefis görünüyor canım..İkinizinde ellerine sağlık..
Sanki fırından yeni çıkmış pastane poğaçalarını andırdı bana..))Harikasınız canım..

Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..

damaktadı/Gül

Hatice dedi ki...

Gülcüğüm beğenmene sevindim, çok teşekkürler, sevgiler...

Elektrikli Semaver dedi ki...

Çok güzel bir tarif ellerinize sağlık