Pages

  • RSS

08 Mart 2006

mayalı poğaça

Esra'nın annesinin yaptığı yumuşacık mayalı poğaçalar...
1-1,5 bardak süt, yarım bardak sıvıyağ, 1 yumurta beyazı içine sarısı üstüne , 1 paket dr oetker maya, 3 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tuz, alabildiği kadar un(yumuşak bir hamur olacak) yoğrulan kapta sıcak bir yerde 2 saat kadar bekletilir, sonra poğaça şekli verilir tepsiye yerleştirilir, o şekilde de 15 dakika bekletilir, yumurta sarısı sürülür, pişirilir.
Esra'nın notu: paket yağda güzel oluyormuş ama annem dokunmasın diye sıvıyağ koyuyormuş.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

denedim süper oldular :) herkes bayıldı poğaçalara.Ben maya olarak 2 tatlı kaşığı kuru maya(yuva) kullandım.Sütü 1.5 bardak,unu da 5 bardak koydum.Birkaç işi birlikte yaptığım için hamuru ve poğaça halini 3-4 saat beklettim :)Nekadar mayalanırsa okadar guzel oluyormuş.Tam istediğim lezzette oldular.Tarif icin teşekkürler

Hatice dedi ki...

Ayşe'ciğim ellerine sağlık, gerçekten çok lezzetliydiler. senden sonra evdekiler sitem ediyor, hem sitede var hem biz yemedik diye:))
sevgiler...