Pages

  • RSS

09 Kasım 2007

cevizli rulo tatlı


Kalburabastı, hurma tatlısı tadında içindeki portakal aromasıyla güzel bir tatlı oldu.

Malzemeler:
  • 1 çay bardağı eritilmiş tereyağ
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı katı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • aldığı kadar un (yaklaşık 3 bardak)
  • 1 paket kabartma tozu
İçi için: 1 su bardağı çekilmiş ceviz, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 portakal kabuğu rendesi karıştırılarak iç harç hazırlanır.
Şerbeti için: 2 su bardağı toz şeker, 2 su bardağı su 5 dk. kaynatılır, bir kaç damla limon suyu eklenir, 5 dk. daha kaynatılır, soğumaya bırakılır.

Hazırlanışı:

  1. Hamur malzemeleri önce sıvılar olmak üzere karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
  2.  Hamur ikiye ayrılır. 
  3. Merdaneyle 1 cm. kalınlığında açılır.
  4.  Üzerine iç harçtan serpiştirilir. 
  5. Rulo şeklinde sarılır. 
  6. 1 parmak kalınlığında dilimlenir.
  7.  Hamur dilimleri tepsiye dizilir.
  8.  170 derecede pişirilir. 
  9. Fırından çıkınca soğuk şerbet dökülür.
  10.  Şerbeti iyi çekmesi için tatlılar arada tersyüz edilir.
  11.  Soğuyunca üzerleri yarım cevizle süslenir...


Afiyet Olsun...

Notlar: Aslında bu tarifle ilgili daha güzel resimler vardı ama diğerleri gibi (yemek resimleri dahil), göçen bilgisayarla birlikte gittiler. Kurtarma operasyonunda bu tarife ait tek bu resim kalmış maalesef. Bazı resimler de yarım kurtulmuş.

Bu tarifi deneyenler;
* PORTAKALLI CEVİZLİ RULO TATLI ~ Evimin Neşesi-Aleyna

7 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

aman tanrım bunlar kurtarılmış resimler ise kimbilir kurtarılmamışlar nasıl...ben bittim bu tatlıya..
eline sağlık
muge

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor tatlı.


sevgi ve selamlar...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice,
Çok nefis ve şık görünüyorlar.Ellerine sağlık.
Benimde bilgisayarımda buna benzer yaşanmışlıklar olmuştu.Geçmişler olsun canım..

Sevgilerle

Yaren dedi ki...

Cok sahane olmusalar ,cok begendim ayrica cikolatali fisneli pastada harika olmus,ellerine salgik canim.

Hatice dedi ki...

merhaba Müge yorumun moral verdi bana, beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim...

çok teşekkürler Bengisu...

Sevgili Gül çok teşekkür ederim canım.. Maalesef bazen oluyor böyle şeyler, en iyisi üşenmeyip yedek almak:) sana da geçmişler olsun...

Yaren çok teşekkür ederim, ikisini de beğenmene çok sevindim...

sevgiler...

Şenay dedi ki...

Olsun bencede güzel olmuş eline sağlık tarifini aldım canım.:)

Hatice dedi ki...

Şenay çok teşekkür ederim, denersen sonuçtan beni de haberdar et olur mu:)