Pages

  • RSS

11 Aralık 2007

incirli tatlı


Çay menüsü için hazırladığım incirli tatlı portakalağacından. Hazırlaması çok kolay ve pratik bir tatlı, üstelik günün favorisiydi diyebilirim. Arşivimde bulunması açısından tarifi buraya da ekliyorum...

Malzemeler:

Kek:
  • 6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, ufak doğranmış (1 saat kadar suda beklettim)
  • 1 su bardağı ceviz içi
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti:
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • yarım su bardağı toz şeker
Muhallebi:
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 lt süt
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • inmeye yakın 50gr tereyağı (1 kaşık ekledim)
  • piştikten sonra 1 poşet toz krem şanti
Hazırlanışı:

  1.  Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın.
  2.  En son inciri ekleyip dikdörtgen borcama dökün(ince bir kek oluyor) ve 160C de pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor).
  3. Pişerken krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi yapın.
  4.  Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.
  5. Kek piştikten sonra 3-4 dak. havalandırın.
  6. Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden) kekin üzerine dökün.
  7.  5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.


Afiyet olsun...
Not: Ben servisten önce üzerine kakao eledim.    

İncirli Tatlıyla ilgili Not:Annem misafirleri için bu tatlıyı yapmış, az geleceğini düşünerek ölçülerini artırmış. Bu şekilde yapmak isteyenler olur diye eklemek istedim...

5 tane kuru inciri olduğu için 5 tane de kuru kayısı eklemiş. İncir ve kayısıları 1 gece önceden ıslatmış, sonra minik doğrayarak kullanmış.

4 yumurta, 1,5 bardaktan az şeker, 1,5 bardaktan az un, 1 paket kabartma tozu, 1 bardak ceviz,
5-6 kuru kayısı, 5 tane kuru incir.
Diğerleri tarifteki gibi. Kreması şantiyi ekledikten sonra koyu oldu diye 1/2 bardak daha süt eklemiş. Yiyenler çok beğenmiş, herkese tarif dağıttıklarını anlattı kız kardeşim:)

38 yorum:

keskinli dedi ki...

selam
kevserde gördüm ziyaret edeyim dedim harika tarifleri var ellerine saglik bos bir zamanimda inceleyecegim sevgiler bende beklerim

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Hatice'ciğim,
Uzun zamandır seni ziyaret edemedim,özür dilerim canım.Malum,kış geldi hastalıklar arttı..))
Harika lezzetler görüyorum sayfanda.İnan gözlerim bayram etti canım.Birazdan her birini ayrı ayrı inceleyeceğim.O güzel ellerine ve yüreğine sağlık tatlım.

En güzel sevgilerle kal..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor
sevgilerimle

Yaren dedi ki...

ayyyy harika görünüyor,benim tarzim iste böyle tatlilar,ellerine saglik canim nefis olmus.

Unknown dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık incirli tatlıyı bende yapmıştım gerçekten çok lezzetli oluyor..Ama ufak bir not düşmeden edemeyeceğim eğer tatlıyı dikdörtgen değilde daha ufak bir kalıba yapar isek bence şerbet oranını biraz düşürmemiz gerekiyor çünkü şerbeti fazla geldiği için kek biraz çıvık olabiliyor...

MİNELİ dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş valla bayıldım ya.Çok güzel tariflerin var hepsi ayrı ayrı güzel.Ellerine sağlık sevgilerimle.

Saliha dedi ki...

HATİCE,BENDE ORTAOKULDAN ARKDASINIM AMA SEN UNUTMUSSUNDUR:))))) EHEHE ŞAKA YAPTIM ŞAKA..AŞAĞIDAKİ MENÜ ÇOK ÇOK LEZZETLİ...BEN BU İNCİRLİ TATLIYI DENEMEK İÇİN YAKLAŞIK 1 YILDIR HEP İNCİR ALIRIM FAKAT DENEMEDEN BİTER...ÇOĞU KİŞİDE DENEMİŞ ANLAŞILAN ÇOK LEZZETLİ BİR TATLI..BİRDE PREFİTEROLÜ MERAK ETTİM HATİCE,TARİFİ YAZACAKMISIN?ARŞİVİNDE VARMI..BİR BAKAYIM BEN..HEPSİ AMA HEPSİ ÇOK LEZZETLİ DURUYORLAR ELLERINE SAGLIK..

Adsız dedi ki...

selamlar.tatlı süper.ben de bu tarifi sık sık yaparım.elinize saglık.afiyet olsun..

Adsız dedi ki...

Hatice'ciğim,

bu ne güzel görüntü böyle..

Ellerine sağlık hayatım

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim, görüntüsu herseyi anlatiyor zaten, birsey demeye gerek yok bence, tek kelimeyle nefis ve süper görünüyor, ellerine saglik.

Selam ve sevgilerimle..

Hatice dedi ki...

ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim ikizlerinannesi, her zaman beklerim, görüşmek üzere...

Gül'cüğüm özürlük bir durum yok, geçmiş olsun canım, biz de aynıyız, çoluk çocuk hepimiz maaile hastayız, ben çabuk atlattım da ayaktayız:)
içten yorumun için çok teşekkür ederim...

çok teşekkür ederim sarımutfak...

beğenmene sevindim Yaren, tadanlar da çok beğendiler, denemeni tavsiye ederim...

Zerrin'ciğim paylaşımın için çok teşekkür ederim...

Hatice dedi ki...

Mineli güzel yorumun için çok teşekkür ederim canım, her zaman beklerim:)

Saliha yorumunu okumaya başlayınca önce bir duraksadım acaba mı? isimler tek tek hafızamda dolanmaya başladı!!sonra yorumunun devamını okuyunca şaşkınlığım yerini gülümsemeye bıraktı:))
ben de ne zamandır düşünüyordum bu tatlıyı, arkadaşlar gelince tam zamanı dedim, arkadaşlar da bayıldılar, sen de denemelisin mutlaka, seveceğini umuyorum...
Saliha, profiterol tarifi arşivde var, ben bu sefer iç kreması için çilekli pastadaki kremayı, içine hindistan cevizi ekleyerek kullandım, sosunu da hazır çikolatalı sosu daha az süt ve biraz da su ile hazırladım, en son üzerini hindistan ceviziyle süsledim. Kalabalık olacağımız için tüm ölçüleri artırdım, istersen tarifi daha ayrıntılı yazabilirim...

çok teşekkür ederim hünerlieller...

Zerrin'ciğim beğenmene çok sevindim canım, çok teşekkürler...

Kevser'ciğim çok teşekkürler canım...

herkese sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Umarım sizlerde daha iyicesinizdir.Çok geçmişler olsun canım.

Senin ve ailenin, Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlar,sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir Bayram geçirmenizi temenni ederim.

En içten sevgilerimle...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar canim

http://kizilciksurubu.blogcu.com

Mutfak Havlusu dedi ki...

Haticeciğim bayramın mübarek olsun.
rabbim ağzınızın tadını katmerlendirsin tebessümü bol bayramınız olsun..

hatice dedi ki...

Hatice'ciğim, bayram berekettir, umuttur, özlemdir, bayramın kutlu olsun..sevgiler..

busem dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar!

Yaren dedi ki...

Merhaba canim,kurban bayramin kutlu olsun ve tüm sevdiklerine nice kurban bayramlari kutlaman dilerim.

Özlem dedi ki...

Sevgili Hatice,

Ellerine sağlık, nefis olmuş...

Bayramını en içten dileklerimle kutlarım,

sevgilerimle

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

benimde denediğin bir tatlı ellerine sağlık.gerçekten nefis oluyor.

Hatice dedi ki...

Seçil'ciğim umarım sen de güzel bir bayram geçirmişsindir...

Sevgili Gül, sağol canım, şimdi daha iyiceyiz, ama henüz atlatmış değiliz, aile fertlerinden biri iyileşiyor, diğeri hastalanıyor, ben de senin geçmiş bayramını kutlarım, güzel bir bayram geçirmişsindir umarım...

Sevgili Kevser, Senem, Zeynep, Hatice, Busem, Yaren ve Özlem iyi dilekleriniz ve ziyaretiniz için ayrı ayrı çok teşekkür ederim, umarım sizler de sevdiklerinizle birlikte güzel bir bayram geçirmişsinizdir...

Semra pek çok arkadaş bu tatlıyı denedi sanırım:) sen de yaptığına göre biliyorsundur o nefis tadı, senin de ellerine sağlık canım...

herkese sevgilerimle...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor.Ben de denemiş ve çok beğenmiştim,özellikle kahve harika bir lezzet vermişti.


sevgiyle kal...

İlker Ergin dedi ki...

Merhaba,inanın görüntü çok güzel.Sayfanızın şablonunada o kadar yakışmışki anlatamam.Lezzeti mutlakaki dah güzeldir.Ellerinize Sağlık.Sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

2008 yılının hayatınıza sağlık,başarı,mutluluk,huzur ve hayal ettiğiniz tüm güzellikleri getirmesi dileğiyle….



Sevgiler….

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

2007 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalacak. 2008 daha fazla umut, daha fazla sevinç, daha fazla mutluluk getirsin. Yaşamında güzel yıllar, mutlu yarınlar, gerçek dostluklar hep seninle olsun. Yeni yılın sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, neşe, başarı, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yıllar

hatice dedi ki...

HATİCE'CİĞİM SAĞLIKLI, BAŞARILI VE MUTLU BİR YENİ YIL DİLEĞİYLE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM......
TATLI HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK...

Unknown dedi ki...

Geleceği oluşturacak her yeni günün bir önceki günden daha güzel,isteklerinize uygun ve sizi daha mutlu etmesi dileğiyle.
Mutlu yıllar...

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık, çok değişik bir tarif. Tadı da çok güzel olmalı malzemelere bakılırsa.
Selamlar...

Yaren dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun,tüm güzellikler yaninda olsun,ailenle saglikli huzurlu bir yil diliyorum.

Hatice dedi ki...

merhaba İlker, güzel yorumun için çok teşekkür ederim, şablonu beğenmen ayrıca mutlu etti beni.

Sevgili Bengisu, Kevser'ciğim, Hatice'ciğim, Nazlı ve Yaren'ciğim sizlere de sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yıl dilerim...

Merhaba Lavantin, pek çok blogcu arkadaş bu tariften memnun kaldı, misafirlerim de çok beğendiler, sana da mutlaka bir kere denemeni tavsiye ederim...

herkese sevgilerimle....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Hatice,
Bana bıraktığın yorumda geçen yıl aldığın kivinin donmuş gibi çıktığını bir daha almadığınızı yazmışsın.Bence büyük ihtimalle henüz olgunlaşmamış kivi aldığınız için öyle çıkmıştır.
Kiviler bize Abana'dan olmamış olarak gelir,bizde bir poşetin içine 5-10 tane kivi 1 elma koyup,poşeti bağlarız ve 1 hafta içinde kivi yenilecek kıvama gelir,hiç ekşiliğide kalmaz.
Bu arada çok güzel tarifler hazırlamışsın,özellikle çay mönüsündekilere bayıldım,ellerine sağlık.

Hatice dedi ki...

Sevgili Muhterem haklısın, belki de dediğin gibi olgunlaşmamıştı, biz de anlamadık tabi o zaman..
Bir dahaki sefere önerilerini dikkate alacağım, paylaşımın için çok teşekkür ederim...
tarifleri beğenmene de çok sevindim, teşekkür ederim...
sevgiler...

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Hatice
inciri görünce çok sevindim ve aklıma pazartesi günkü etkinlik geldi, sevgili Alev'in düzenlediği Ayin Sefi etkinligi...aslında bu tarifinde bir iki değişiklik yapsan belkide Ayın Sefi sen olurdun kimbilir...;))
ellerine saglik canim, nefis görünüyor.
sevgilerle

Hatice dedi ki...

Ayşe'ciğim etkinlik için aklıma ilk gelen sütlaçtı, ama lavanta zorladı beni, evdekiler de çok seçici olup, destekte göremeyince..,neyse başka sefere inşallah...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Gerçi tariflerinizi hepsi birbirinden güzel.

Hatice dedi ki...

Sevgili Gülten ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim, sevgiler...