Pages

  • RSS

24 Ocak 2008

Portakallı labneli pasta


Bu pastayı geçen haftalarda kız kardeşim ve eşi geldiğinde yapmıştım.Daha önce de 2 kere yaptığım bu pasta yiyenlerden tam not alıyor. Portakal suyuyla ıslanmış kedi dili, labneli krema, badem ile oldukça hafif ve nefis bir pasta oluyor. Ben bu sefer 30 cm lik baton kek kalıbı kullandım. Tarifteki ölçüler tam geldi, üzerinin çikolata sosunu yarım ölçü yaptım, o da tam geldi. Önce kalıbın altına streç film serdim. Üzerine pişmiş labneli kremadan yaydım, portakal suyuyla ıslanmış 8 adet kedi dilini dizdim, üzerine krema, muz dilimleri, file badem, damla çikolata yerleştirip, krema ile üzerini kapattım. Tekrar ıslatılmış kedi dili dizdim. Streç filmi kapatıp, dinlenmeye bıraktım. Ertesi gün streç filmi açıp pastayı ters çevirdim, streç filmi çıkarttım, üzerine hazırladığım (soğumuş yarım ölçü) çikolatalı sosu gezdirdim, file badem serptim. Üçgen dilimleyerek servis ettim.

24 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Vallahi şahane görünüyor. Ellerine sağlık Haticeciğim. Sen yazmasan da harika olduğu öyle belli ki...

Unknown dedi ki...

Haticecim valla siteni zevkle takip ediyorum ve bayılıyorum..
Bu pasta çok hoşuma gitti, gideceğim bir davete götürmek için yapmayı planlıyorum..Sevgiler...

İLKAY dedi ki...

Haticeciğim her zaman ki gibi çok güzle olmuş....ben de bu ara portakal bolken yapayım...
Ellerin dert görmesin...
Sevgiler,
İlkay

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff bu çok nefis
fazlasıyla nefis birşey şu an tadını az buçuk hayal etmeye çalışıyorum:)
ellerine sağlık.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor.Sunum çok şık...


sevgiler....

Adsız dedi ki...

selam..tek kelime ile süper..elinize saglk.sevgilerimle..

Saliha dedi ki...

hatıce ,ellerıne saglık..şahsen ben tarıfe gecmeden evvel pandıspanyalı sandım oyle muntazam duruyorkı pastan:)benımkıler olsa otarafa bu tarafa eheheh:)
sevgılerımle..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
sen nerelerdesin yaa?
Gözlerim seni cok aradi, ama iyi oldugunu anlayinca da sevindim.

Pastan herzamanki gibi harika olmus, tadi da kimbilir nasil lezzetlidir. Senin de ellerine saglik canimcim, bir daha öyle fazla özletme olur mu?

Selamlar ve öpüyorum canimcim..

yemek dedi ki...

Sabah sabah tatlı krizim tutacak.:)
Ne kadar güzel görünüyor Hatice, ellerine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Pastanin görüntüsüne bayildim,ellerine saglik canim.Sobeyi okudum ve bir sey söylemek istiyorum.Bazen blogunu kapatmayi düsünüyormussun yanlis anlamadiysam.Kapatirsan cok üzülürüm,sürekli takip ettigim ve cok begendigim bir blogun var.Sevgilerimi yolluyorum.

Adsız dedi ki...

Canım Hatice,

nefis olmuş bu pasta.

Hele görüntüsü.

ellerine sağlık canım benim.

sıcacık sevgiler.

http://www.misssgibi.com/

Unknown dedi ki...

Muhteşem olmuş pasta,ellerine sağlık canım
Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Burçin'ciğim seninkilerin yanında lafı olmaz ama beğenmen çok mutlu etti beni. akşam ancak bu kadar resimleyebildim, ama tadı çok nefisti, güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

Zerrin'ciğim içten, sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim. pasta tarifteki ölçülerle resimdeki kadar oluyor, eğer kalabalık gruba yapacaksan ölçülerini artırman gerekebilir, istersen verdiğim linklerden birinde ölçülerini artırarak yaptığım şekli var. sonuçtan beni de haberdar edersen sevinirim, tadını da beğenirsiniz inşallah.

İlkay'cığım çok teşekkür ederim, mutlaka dene derim, hele de sizin oralardaki portakallarla daha bir lezzetli olacaktır.

çok teşekkür ederim Zeynep, yapımı da fazla zaman almıyor...

Bengisu beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim canım...

çok teşekkürler hünerlieller.

teşekkürler Saliha, bence kendine haksızlık etme, kedidili bisküvilerini fazla ıslatmaz(sadece daldırıp çıkarmak yeterli) ve bir kalıp içinde yaparsan çok daha güzel olacaklarına eminim...

Kevser'ciğim ara verince tekrar yazmak zor geliyor galiba.pastayı beğenmene de çok sevindim, ikram etmek isterdim, sevgilerimle canım...

Lavantin hemen bir dilim yollayayım:)

Senem'cim, blogumu beğeniyle takip etmene çok sevindim, ilgin ve desteğin için çok teşekkür ederim, sık güncelleyemesem de elimden geldiğince devam ettirmek istiyorum.

Zerrin'ciğim güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

Nazlı'cığım çok teşekkürler...

herkese sevgilirimle...

Yaren dedi ki...

Cok güzel bir görüntü ,harika olmus pastan ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

selam, cidden şahane olmuş. denececek birkaç tarif beklemedeyid ama bu pasta ilk sırada yer almayı başardı. sonucu paylaşırım...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hatice'ciğim,
Çok nefis ve göz alıcı bir pasta olmuş canım..Ben birazdan detaylarını inceleyeceğim.
Senin yaptıklarının hepsi mükemmel zaten,bunun aksi bile tartışılamaz.
Ellerine ve gönlüne sağlık tatlı Hatice'ciğim..)

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..

Sevgiler

Adsız dedi ki...

yine harikalar dünyasına yeni bir lezzet katmışsın haticeciğim..ellerine sağlık..yalnız su kedi dili bisküvilerini burda nerde bulabilirim hala daha keşfedemedim:(..senin bi bilgin varmı?ayrıca portakallı kekte çok lezzetli görünüyor..yanınada sıcacık bir bardak çay:)..oooohhh..galeta unlu kurabiyelerin tarifinide merakla bekliyoruz..
Derya

Unknown dedi ki...

Haticecim merhaba
Daha öncede söylediğim gibi h. sonu gideceğim bir davete bu pastandan yapmayı planlıyorum.Ama biraz değiştirerek şöyleki aynı tarifi
http://semaver1.blogspot.com/2005/05/kedi-dili-pastas.html bu tarifindeki gibi kenarlara kedi dili dizerek yapmak istiyorum tarifi daha önce yapmış biri olarak bu pasta kedi dili kenarlara dizilerek yapılabilirmi..Bİrde kenarlara dizdiğim kedi dilini portakal suyuyla ıslatmıyoruz değilmi??
cevapların için şimdiden teşekküurlar

Hatice dedi ki...

Zerrin'ciğim merhaba, çok güzel bir fikir, eminim senin sunumunla çok daha şık olacaktır.
Linkini verdiğin kedi dili pastasında hem kenarlara dizilen, hem de pastanın içinde kullanılan kedi dilleri ıslatılmıyordu. Sanırım muhallebinin kıvamından, bir de üzeri kapalı beklediğinden ertesi güne yumuşamıştı. Ben bir keresinde farklı bir kremayla 18 cmlik çemberle,etrafına dizerek hazırlamıştım ve misafirliğe götürmüştüm, yiyenler kremasını falan çok beğenmişlerdi, ama sebebini bilmiyorum, kenarlardaki kedi dilleri yeterince yumuşamamıştı(belki de bisküviler çok taze değildi ki bu da yumuşamayı etkiliyor) çok üzülmüştüm, yakın bir arkadaştı neyseki.Bu yüzden sana hafif de olsa ıslatmanı tavsiye ederim. Etrafına portakal suyu veya sütle(normal oda sıcaklığında olsun) ıslatıp öyle dizebilirsin, üzeri kapalı bir şekilde bir gün bekletirsen de hem kedi dilleri yeterince yumuşayacak, hem de lezzeti daha çok oturacaktır.
Ben bu son yaptığımda portakallar yeni alınmıştı ve soğuktu, o yüzden suyunu bir tavada hafiçe ısıtarak kullandım.
Çok uzun yazdım atladığım bir yer varsa tekrar yardımcı olmaya çalışırım. İnşallah sen ve götürdüğün yerdekiler beğenirler, sonucu merakla bekleyeceğim.

Hatice dedi ki...

Yaren'ciğim çok teşekkürler...

Seçil'ciğim buna çok memnun oldum:)denediğinde de beğeneceğini umuyorum, sana kolay gelsin, sonucu merakla bekliyorum:)

Sevgili Gül, gönlü güzel, hamarat arkadaşım senin yaptıkların da bir harika, beğenmene çok sevindim, çok teşekkür ederim, ben de sana
ve ailene güzel bir hafta diliyorum...

Derya'cığım canım çok teşekkür ederim güzel sözlerin için,yorumlarını gözüm arar oldu biliyormusun:))
Orda migros, tansaş, real, carrefoura baktınmı, ben de geldiğimde bir araştırayım nerelerde var diye:)bulursam seni haberdar ederim.
portakallı kek çayın yanında çok güzel gidiyor gerçekten, poğaçanın tarifini de kız kardeşimden alır almaz aynı posta ekleyeceğim.
bebişini kokla benim için, görüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

Haticecim güzel cevabın için t. ederim..Hafta sonu umarım güzel bir şeyler ortaya çıkarabilirim...
Seninle ve arkadaşlarla paylaşacağım tabi.Sevgiler..

songül girgin dedi ki...

Hatice Hanım, iyi günler, nasılsınız, dün akşam bu pastayı baton şeklinde yaptım ve benim bir özel baton kek kalıbı yaptırdım, üstü ve altı boş, bu pastalar için pastalar kalıp gibi çıkıyor,bu akşam misafirim geliyor, sonucundan size haber veririm, kolay gelsin

Hatice dedi ki...

Songül Hanım merhaba, çok teşekkür ederim, siz de iyisinizdir inş.:)
Evet o şekildeki bir kalıp bu tür baton pastalar için oldukça kullanışlıdır, zira bende yuvarlak şekilde olanı var ve sık sık kullanıyorum:)
Bu şekilde nasıl oldu pasta, beğendiniz mi?
sevgiler...

songül girgin dedi ki...

pastam hafif ve güzel oldu, herkes çok beğendi,kolay gelsin Hatice Hanım, iyi günler