Pages

  • RSS

18 Mart 2008

badem krokanlı beyaz çikolatalı muhallebi


Annemin hazırladığı nefis muhallebi, tarifi bir arkadaşından almış.

Malzemeler:
  • 1 lt. süt
  • 2 türk kahvesi fincanı şeker
  • 2 türk kahvesi fincanı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket beyaz çikolata(80 gr. lık)
  • 1 paket mis krema

Üzeri için: 8 yemek kaşığı şeker bir tavada kapağı kapatılarak eritilir, içine taze badem eklenir, karıştırılır. Uzun bir naylona yayılır, donmaya bırakılır. (Ben krokanı fırın tepsisinin arkasını yağlayarak üzerine yayıyorum)Donduktan sonra parçalara ayrılır, muhallebinin üzerine serpilir.

Muhallebinin hazırlanışı: Süt, şeker ve un karıştırılarak pişirilir, ocaktan inince vanilya ve beyaz çikolata eklenir, karıştırılır, çikolata muhallebini sıcaklığıyla eriyecektir. Ayrı bir yerde 1 paket mis krema çırpılır, soğuyan muhallebiye eklenir, hepsi birlikte karışacak kadar çırpılır.

Bu tatlıyla ilgili notlarım: Annem taze badem bulamamış, kavrulmuş badem kullanmıştı ki taze badem daha iyi olacaktır. Krokanın yerken ağzınıza sert gelmesini istemiyorsanız daha küçük parçalara ayırmanızı ya da robottan geçirmenizi tavsiye ederim.

Kaşıkla servis edilebilir, yumuşak kıvamlı bir muhallebi olduğundan isterseniz kuplarda hazırlayabilirsiniz, bu şekilde servisi daha kolay olacaktır, eğerki kıvamının daha katı olmasını isterseniz un miktarını artırarak deneyebilirsiniz.


15 yorum:

Unknown dedi ki...

Haicecim merhaba sitende yeni bir tarif gördüğümde seviniyorum çünkü tariflerin hoşuma gidiyor....
Muhallebi tarife bakılırsa güzel görünüyor.fınfık krokanla ve mehallebinin ara karınada krıkan koyarak denememi tavsiye edermisin...Annenin ellerine sağlık...

forum siteme beklerim...

Feyza Fidan dedi ki...

Haticemm nerelerdesin sen, valla uzun zamandır yoksun, iyikide gelmişsin, enfes bir muhallebi buu...Ellerin dert görmesin,
Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

Zerrin'ciğim çok teşekkür ederim motive edici güzel yorumun için, ben de senin güzel yorumların gelince seviniyorum:)
fındık krokan da yakışır diye düşünüyorum, postta da yazdığım gibi çok yoğun kıvamlı olmuyor bu muhallebi(ki bizde katı kıvamlı muhallebiler pek tercih edilmiyor), belki kaselerde hazırlayıp ara katında dövülmüş krokan kullanabilirsin,lezzetini de artırmış olursun, denemek lazım, sen denersen beni de haberdar et olur mu:)
sevgiler...

Feyza'cığım geldim geldim buralaradayım:)) beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler...
sevgiler...

NiNo dedi ki...

harika bisi bu super gorunuyor ellerinesaglik yorumun icin tesekkur ederim
kandilin mubarek dualarin kabul olsun insaallah

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller canım....

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Haticem,
Çok nefis ve doyumsuz bir muhallebi olduğu belli oluyor canım..Ellerine sağlık..

Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.


Sevgilerle kal..

Adsız dedi ki...

Kandilin mübarek olsun canim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu güzel tatla karşılaşmak güzeldii

halbuki ben kandil tebriğinde beni unutmayan haticeye hemencecik kandil mesjaı atıcaktım ama görüntü çok güzel karşıladı:)

kandilin mübarek olsun,dualarımızın kabulu dileğiyle..

sarımutfak-hande dedi ki...

slm
annenin eline sağlık nefis görünüyor.pırasalı böreğide merak ettim doğrusu o da çok leziz olmuş
sevgiler canım

Gönül dedi ki...

haticecim harika olmuş belli valla dibim düştü bu aralar tatlı krizindeyim anneciğinin ellerine sağlık sanada afiyetler olsun...sevgilerimle öpüyorum

yemek dedi ki...

Hatice, nefis olur bu, ellerine sağlık. İlk fırsatta deneyeceğim inşallah.
Selamlar...

Unknown dedi ki...

Hatice'cim,
uzun zaman oldu sana gelemedim.MErhaba demek istedim.Gecmis kandilin mub.olsun cnm.

Sevgilerimle

Yaren dedi ki...

Harika görünüyor canim,nefis.Simdi olsa bu güzel tatliya hayir demem.Ellerine saglik canim,sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Tarif bir harika canımı çektirdin akşam akşam
yapmayı bile düşündüm şu an
vallahi ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

Sevgili nino, serinmavi, Gül, Senem, Zeynep ziyaretleriniz ve mesajlarınız için çok teşekkür ederim, sizlerin de mübarek olsun...

teşekkürler Sarı mutfak, pırasalı börek benim yeni tanıştığım ama favorilerimden olan bir lezzet, tavsiye ederim...

teşekkürler Gönül, ben de tatlıya hayır diyemiyorum:)

Lavantin denediğinde de beğenirsin umarım, sonuçtan beni de haberdar et olur mu?

Gülenay'cığım haklısın. senin de mübarek olsun, daha sık görüşmek dileğiyle...

Yaren'ciğim ben de :))

Ayşe malzemelerin hazırsa vaktin de varsa vakit kaybetme derim:))

herkese sevgilerimle...