Pages

  • RSS

09 Nisan 2008

kaşık salatası


Bu salatayı benzerlerinden ayıran özelliği sosunda narekşisi ve biber salçası kullanılması. Geçtiğimiz haftalardaki haftasonu menülerindeki bu salatayı o zaman görüntüleyememiştim, daha sonra tekrar yaptığımda hemen resmini çektim. Özellikle et yemeklerinin yanında hazırlayabileceğiniz nefis bir lezzet.

Malzemeler:
  • 4 adet domates
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 adet sivribiber
  • 1 demet maydanoz
  • 3 diş sarımsak (kullanmadım)
  • 2 çorba kaşığı nar ekşisi
  • 2 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
Hazırlanışı:

  1. Domatesleri yıkanır, kabukları soyulur. 
  2. Domates, kuru soğan ve sivri biber minik küpler halinde doğranır. (ben soğanları ince ve yarım piyaz ve sivribiberleri de ince ince doğradım) . 
  3. Sarımsakları soyulup havanda ezilir. 
  4. Maydanoz temizlenip, kıyılır.
  5. Sos için nar ekşisi, biber salçası ve zeytinyağını bir kaseye alıp karıştırın(ben sosa tuz da ilave ettim). Bu sosu domates, soğan, sarımsak, maydanoz ve sivribiberle derin bir kasede harmanlayın. 
  6. Servis tabağına alıp dilerseniz maydanozla süsleyerek soğuk servis yapın.
Afiyet Olsun...


tarif Lezzet eylül 2007 sayısından...

Bu yazıya verilen bağlantılar;

13 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

OOOOOO salata nefis, kaşık kaşıkkk hımmmm nasıl da yenir, ellerine sağlık...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

ÇOK İŞTAH AÇICI OLMUŞ... ET YEMEKLERİNDE KESİNLİKLE DENEYECEĞİM... ELLERİNİZE SAĞLIK...

SICACIK SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

selam..eşim pek sever ve yapar kaşık salatasını...biber salçalı denememiştim hiç..eminim nefis bir tat vermişitir.eline saglık canım.sevgiler.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Salata nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Annem de bu salatayı çok sık yapar. Bir de közlenmiş domatesle deneyin. Muhteşem oluyor. Sevgiler...

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlıkk.Çok güzel görünüyor.Salça ve nar ekşisi güzel bir lezzet vermiştir kesin.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba, salata çok hoşuma gitti.. Nar ekşisini zaten kullanıyorum salatalarda fakat biber salçasını hiç duymamıştım.. Mutlaka deneyeceğim..
Ellerine sağlık..

Nilgün dedi ki...

Salata nefis olmus ellerine saglik canim



SEVGILER

Unknown dedi ki...

Haticecim ellerine sağlık kaşık salatasını daha önce hiç duymamıştım. Sosu hoşuma gitti nar ekşisini bende kullanırım ama biber salçasıyla karışınca çok hoş olur sanırım...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler

Mebrule dedi ki...

Kasik salatasini epeydir yapmamistim, hazir dolapta da ev yapimi nar eksisi varken...Ellerien saglik, harika gorunuyor...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık bence de süper bir salata olmuş.

Adsız dedi ki...

görüntü muhteşem..tatıda eminim ki harika..ellerine sağlık..çok güzel ve değişik bir salata..Derya

Hatice dedi ki...

ugurbocegımleafiyetle teşekkürler, aynen öyle:))

Aysel beğenmene çok sevindim, mutlaka denemeni öneririm...

hünerlieller ilk başta salçadan dolayı tereddüt etmiştim ama sonuç lezzetli oldu, bir de salçayla deneyin derim...

huysuzbalık közlenmiş domatesle de güzel olur, önerin için teşekkürler...

sevgi çok teşekkürler...

Aslı biber salçasını ben de ilk defa kullandım, kızkardeşim hazır salça ben ev yapımı kullandım, iki şekilde de lezzetli oldu, denemeni öneririm, sonuçtan beni de haberdar et olur mu?

Nilgün çok teşekkürler...

Zerrinciğim çok lezzetli oldu, mutlaka dene derim...

Senemcim çok teşekkürler...

Mebrule teşekkürler, ev yapımı narekşisi ile daha bir lezzetli olur değil mi?

Semracığım çok teşekkürler...

Deryacığım çok teşekkürler canım...

herkese sevgilerimle...