Pages

  • RSS

01 Eylül 2009

Elif'in İftar Menüsü

Cumartesi akşamı iftara Elif'e gitmiştik, Elif ve annesi nefis bir menü hazırlamışlardı...
Bu vesileyle herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum...

Menüdekiler;

* İftariyelikler
* Domates Çorbası

* Domatesli et sote- pilav- patates kavurma
Yağzsız kuşbaşından daha küçük doğranmış etler yıkanır, zeytinyağında kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişirilir (2 saatten fazla pişmiş). Üzerine rendelenmiş domatesler, az biber salçası, karabiber, kırmızı biberle karıştırılır, eklenir bir sürede öyle pişirilir, tuzu eklenir.

IMG_8327

* Pastırmalı, kaşarlı fırında sigara böreği
Böreklerde sos olarak süt, yumurta akı ve yağ kullanılmış, böreklerin üzerine yumurta sarısı sürüp, galeta ununa bulanmış.


* Mevsim salata


* Zeytinyağlı barbunya

* Zeytinyağlı börülce


* Cevizli güllaç


Elif'in annesi güllacı hazırlarken mutlaka "Saffet Abdullah" marka kullandığını ve üzerindeki tarife göre hazırladığını belirtti. 2 lt. sütten 1 lt sini kaynatıp, diğer 1 lt üzerine ekliyormuş, bu şekilde soğumasını beklemeden işlemlerine devam ediyormuş. Güllaç yapraklarını sütle ıslattıktan sonra her kata bolca dövülmüş ceviz serpiyormuş, bol cevizli nefis bir güllaç oluyor.

* Islak kek

* Ve benim götürdüğüm vişne soslu muhallebi

Derya'nın tabağını kaldırdığında takılan pide parçası:)


Not: Akşam çekilen fotoğraflar günışığında çekilenler gibi olmuyor.

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin Sevgili Hatice,
Özledik seni yine dolu dolu gelmişsin. Hayırlı ramazanların olsun.Menü de süper...

Sevgiler...

vivi

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok istah acici bir iftar sofrasi. Harika gorunuyor. Hollandadan sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

Hatice, bende dün iyice telaşlanmaya başlamıştım. Özledik valla.
Neyse dönüşün muhteşem olmuş yahu!! :D
Allah kabul etsin ve emeği geçen herkesin ellerine sağlık.
Sevgiler

pelince dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar.....

sofra bereketli ile gelmiş,her şey enfes.... allah kabul etsin...

sevgiler..

Narince dedi ki...

Afiyetler olsun sevgili Hatice. Hayırlı Ramazanlar dilerim.

İnci Yemek dedi ki...

Canım hayırlı ramazanlar çok özlemişim valla seni:)doğrusu bende yetişemiyorum bu mübarek günlerde pc.ye oturamıyorum neredeyse.Çok güzel bir sofra olmuş yiyenlere afiyet olsun canım
görüşmek üzere..

Unknown dedi ki...

Canımmm menü enfesmiş afiyet şeker olsun yalnız sayfan karışık gözüküyor
kocaman öpüyorum hayırlı ramazanlar.

Saliha dedi ki...

hosgeldin arkadasım:):):):)ne kadar özlemişim senin yazılarını okumayı...

resimler bence çok şık ve iştah açıcı..elif ve annesinin ellerine sağlık..ayrıca güllaç konusunda hem fikiriz bende saffet abdullah dışında kullanmam hatta merkez deposu annemlerın kapı komşusu oldugundan gittikçe üçer beşer alırım:)süt konusundada pratik fikiri uygulayacağım...en içten sevgilerimle arkadaşım...

HÜLYA dedi ki...

hoşgeldin haticecim özlettin kendini...

Gidişin suskun dönüşün muhteşem oldu.. harika bir masa ve çok güzel mamalar. yapanların ellerine sağlık . hepinize afiyet şeker olsun canım. sevgiler

birsence dedi ki...

nerelerdeydin sen yaaa özlettin kendini...sofra güzel görünüyor ellerine sağlık...

EHA dedi ki...

fotolar gayet iştah açıcı,hepsi birbirinden güzel yapanların ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hoş geldin....
Oh ne güzel geldn böyle...
masada mamlarda nefis gözüküyor...

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Hosgeldin :)
Masa süper gözüküyor... Hayirli Ramazanlar :))

HUYSUZBALIK dedi ki...

Ne güzel bir menü. Hazırlayanların da senin de ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar. Sevgiler...

pembecikolata dedi ki...

ohhh afiyet olsun...Dostlarla birlikte keyifli iftarlar:)
Cevizli güllaç her zaman tercihim bende haftasonu misafirlerime yapacağım...

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

arkadaşınızın ellerine sağlık..döktürmüş valla..sze de afiyetle yemek düşmüş:)allah kabul etsin..sizi yeni keşfettim..bana da beklerim..

Adsız dedi ki...

merhaba haticecim..

bende uzun zamandır sitene ekleyeceklerini sabırsızca bekleyenlerden biriydim..iftar menüsü güzel bir sürpriz oldu ama beklediğim bir şeydi:).güllaç konusunda benim öyle bi takıntım yok..yapması keyifli tadi lezzetli bir tatlı..ben güllaçı alternatif olarak muzlu-kivili yapıyorum..oda çok lezzetli oluyor..birde şeftalili denemek istiyorum hazır mevsimiyken..birde sütlü şerbetine bir pakette şekerli vanillin koyuyorum ve çokta yakışıyor..tavsiye ederim..derya

Zehra Gürgen dedi ki...

Hatice'cim hoş geldin.Çokta güzelbir sofra ile geldin, herbirini yapanların ellerine sağlık, yiyenlerede afiyet olsun canım.

sevgiler

Hatice dedi ki...

ne güzel bir karşılama böyle:)) yorumlarınız çok mutlu etti beni, hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ediyor, sevgilerimi gönderiyorum:)

Deryacığım yeniden yorumlarını görmek ne güzel:)
ben de güllacı muzlu ve file bademli yapıyorum, çok güzel oluyor, kivi ve şeftali denememiştim, tadını merak ettim..
Dün iftar için güllaç yaparken aklıma geldi, şekerli vanilin eklemek ama acaba tadını bozarmıki diye vazgeçtim, bir dahakine deneyeyim:)