Pages

  • RSS

15 Ocak 2010

Elmalı Böğürtlenli Kek

IMG_0082

Yağsız nefis bir kek, daha önce yaptığım "Elmalı Yağsız Kek" tarifine böğürtlen ekleyerek yapmıştım. Böğürtlen yerine vişne, ahududu/frambuaz da kullanabilirsiniz.

IMG_0125


Elmalı Böğürtlenli Kek
Malzemeler:
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağından 1-2 parmak eksik toz şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 2 adet elma
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
  • Böğürtlen
Hazırlanışı: Yumurta ve şeker iyice çırpılır(yüksek devirde 4-5 dk.). Un, kabartma tozu ve tarçın elenerek eklenir. Kabukları soyulup ince küp doğranmış elmalar (ben elmanın bir kısmını üzerinde kullanmak için ayırdım) ve dövülmüş ceviz eklenir. Yağlanmış kalıba kek harcı dökülür, üzerine ayrılan elmalar istenen şekilde dilimlenerek dizilir, böğürtlenler dizilir. 170 derecede pişirilir, kalıbın yüksekliği ve fırının özelliğine göre süre değişebilir, bende yarım saat kadar sürdü.
Afiyet Olsun...


Notlarım: Daha önce eklediğim Elmalı Yağsız Kek tarifine böğürtlen ekleyerek denedim, böğürtlenin çekirdekleri kimimizi biraz rahatsız etse de yağsız ve lezzetli bir kek oldu, böğürtlen yerine belki vişne de kullanılabilir diye düşünüyorum. Cevizi daha az ekleyip 1 kaşık hindistan cevizi ekledim. Böğürtlenler buzluğumdaydı, çözdürmeden kalıba döktüğüm kek harcının üzerine yerleştirdim.

Bu tarifi deneyenler;
Böğürtlenli Kek ~~ Pınar(Lezzet Pınarı)


Sevgili Filiz-Münster (Petunyalarım), Sevgili Yeşim (yetur'la lezzet kareleri) ve Sevgili Pınar(Lezzet pınarı) beni dostluk ödülüne layık görmüşler, çok mutlu olduğum bu güzel ödül için kendilerine çok teşekkürler ediyor, sevgilerimi gönderiyorum...