Pages

  • RSS

09 Haziran 2011

Şeritli Poğaça ve Çikolatalı Muzlu Kek

seritli pogaca1

Bu poğaçaların tarifi Lezzet (Mart 2011) dergisinden, dergiyi aldığımda denemiştim.

seritli pogaca2
Mart 2011
Tarifi dergideki şekliyle yazıyorum, ben hamurunu ekmek yapma makinesinde hazırladım.

Şeritli Poğaça
Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt

  • 20 gr yaşmaya (1 paket instant maya kullandım)

  • 1 adet yumurta (sarısı üzeri için ayrılır)

  • 1 çay bardağı sıvıyağ (fındık yağı kullandım)

  • 1 tatlı kaşığı tuz (daha az kullandım)

  • 1 tatlı kaşığı toz şeker

  • 2,5 - 3 su bardağı un

  • iç harcı için: beyaz peynir ve maydanoz

  • üzeri için: yumurta sarısı ve susam
Hazırlanışı: Mayayı sütün içerisinde eritin ve yoğurma kabına alın. Yağ, yumurta akı, tuz ve şekeri ekleyin. Azar azar un ilavesiyle yoğurun. Ele yapışmayan, yumuşak kıvamlı bir hamur için gerekirse un ilavesi yapın. Hamurun üzerini nemli bir bezle örterek 1 saat mayalandırın.
İç harcı için; peyniri çatalla ezin, ince doğranmış maydanozla karıştırın.
Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar kopartıp dikdörtgen şekilde açın. Kısa kenarlardan bir tarafa bir miktar peynirli iç harçtan yerleştirip yarısına kadar rulo sarın. Diğer yarısını şeritler halinde kesin ve şeritleri üzerinden geçirip alta doğru kıvırın. Tepsiye yerleştirip üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirin.
180 derecede kızarıncaya kadar pişirin, sıcak servis yapın.

Bu tarifi deneyenler:
Şeritli Poğaça  ~~ Saliha 

~~~~~~~~~~~~~~~

cikolatali muzlu kek

Mart 2011


Çikolatalı Muzlu Kek

Bu güzel keki Sevgili Rumma'nın sayfasında gördüğümde muzların içinde tane tane kalması ilgimi çekmişti. Ben ölçülerini biraz değiştirdim ve evdekilerin kek içinde muzu bu şekilde tercih etmeyeceğini düşündüğümden kekin sadece bir bölümüne ekledim. Muz eklediğim kısımlar daha nemli olmuştu. Pudra şekeri yerine de toz şeker kullandım, ama pudra şekerinin keklere güzel bir kıvam verdiğini duymuştum. Tarifin orjinaline buradan ulaşabilirsiniz, parantez içindekiler benim kullandığım ölçüler..

Malzemeler:

4 adet yumurta (3 adet kullandım)

150 gr tereyağı (120 gr tereyağı kullandım)

35 gr kakao (30 gr kadar kullandım)

120 gr su (1/2 su bardağı kullandım)

1 su bardağı pudra şekeri (toz şeker kullandım)

1 paket kabartma tozu

2 adet büyük boy muz

un (1,5 su bardağı kullandım)

üzeri için: çikolatalı sos, glazür veya 150 gr erimiş çikolata - 100 ml süt ile hazırlanmış sos (Rumma condensed milk kullanmış)

Hazırlanışı: Su, tereyağı ve su ocakta yağ eriyene kadar karıştırılır ve tamamen soğuması sağlanır.
Oda sıcaklığındaki yumurta ve şeker çırpılır. Kakaolu karışım eklenir ve karıştırılır.
Un ve kabartma tozu eklenir, karıştırılır, ince dilimlenmiş muzlar eklenip tekrar hafifçe karıştırılır.
Yağlanmış kalıba kek harcı dökülür ve 170 derecede pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine sosla birlikte servis edilir.

20 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

iki tarifinde çok leziz görünüyor canım ellerine sağlık sevgiler

Saliha dedi ki...

poğaça aklıma yattı ,şekli nefis:)) muzlu keklere karsı zaaafım var nerde tarıf bulsam denıyorum ama fotograflamaya vakıt kalmıyor:)))
hatıcecım ellerıne saglık,sevgıleırmle...

mutfagabuyrun dedi ki...

ikiside süper görnüyor.poğaçanın şeklini çok beğendim.inşallah deneyecem bende.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

bende gördüm dergide ama hala deneyeceğim!ellerine sağlık,selamlar.

kalpkurabiye dedi ki...

birbiirnden güzel tarifler Hatice Hanım,
elleriniz dert görmesin..
hayırlı cumalar..

Mutfak Dili dedi ki...

Hatice hanım elinize saglık. Hepsi bir birinden güzel tariflere bir yenisi daha eklenmiş. Maşallah.
Sevgiler...

mutfaksoleni dedi ki...

selam,görüntü harika. En yakın zamanda deneyeceğim. Aranıza yeni katıldım. Ziyaretini beklerim.

Unknown dedi ki...

Farklı ve çok şık olmuş poğaçalar :)
Kek ne nefis gözüküyor :)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

rumma dedi ki...

Canım , görüntü çok hoş olmuş ellerine sağlık, bu aralar bu kakaolu keklere bayılıyorum..:)

sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

merhabalar ..blogu yenı kesfettım hepsını gezemedım ancak cok begendıklerım oldu ..ellerine saglık:)hemen ızlmeye aldım .sıksık goruselım ınsallahh..sevgıller. zeynep:)))))

sibelyalcincom dedi ki...

İkiside nefis görünüyor ellerinize sağlık:)))

Hayatcemresi dedi ki...

Adaşım,ben bu lezzetleri yeni farkettim,
poğaçaların görüntüsü çok şık,eline sağlık,sevgiler...

kemalpaşatatlisi dedi ki...

Mirac kandilin mübarek olsun canım, dua ile...

mavii dedi ki...

harika görünüyorlar canım çekti:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Hatice'cigim, harika gorunuyor, nefis.

Sevgi ve selamlar...

bırtutamkekik dedi ki...

mmm nefisss görünüyorr:)
ellerinize sağlık...
ben kek dilimini alıp kaçıyorum müsadenizle...
sevgiler...

lezzettabağı dedi ki...

Tatlım güzel bir hafta diliyorum, eline sağlık şeritli poğaça ne güzel görünüyor bildiğimiz ğpoğaçaların dışında bir görüntü olmuş .. tarifini aldım bile...

kemalpasatatlisi.com dedi ki...

Gelin dostlar, bayram edelim, bayramlaşalım... Gelin bütün koşturmacaları bırakalım, bayram edelim, bayramlaşalım. Sevgilerimizi paylaşalım, sevgiyi çoğaltalım... Acılarımızı paylaşalım, acıyı azaltalım. İnciyi görmek dalgıcı sevindirir ve sevgide cimrilik bayramı mateme döndürür... Afrika'da derinden derine batmış inci inci dişlere dalgıçlar gerekiyor. Gelin bayram edelim. Çünkü bayramda sevgiler ırmak ırmak akar gönüllere... Irmak başında otururken aman ha, kimseden suyu esirgemeyin. Şimdi bayramdır; sevgi sahilde her çakıl taşında; sevgi her evde her sokak başındadır... Ağlayan kızımız ağlamayanların şetaretine katılsın artık...

Bayramınız mübarek olsun!..

Saliha dedi ki...

hatıcecım nerelerdesın?3 cocuklu hayat zordur ben 2 cocukla tepetaklak yuvarlanarak ılerlıyorum Allah kolaylıklar versın...bu tarıfını cok yapıyorum yayımlamak bugune kısmetmıs haber vereyım dedım http://www.binbir-cesni.com/2012/12/seritli-pogaca-2.html
sevgılerımle

Adsız dedi ki...

slm alttaki çilolatalı reçelli kek var onun tarifini yazarmısınız