Pages

  • RSS

09 Haziran 2015

Çilekli Kek-Turta

IMG_25051

Sütsüz, yoğurtsuz çilekli kek... 
Bu lezzetli kekin tarifini Sevgili Cahide Sultan'ın sayfasından aldım.
Kek hamuru bayağı kıvamlı bir hamur oluyor, turta tadında hafif ve çok lezzetli bir kek...
Elimdeki çilek miktarı azdı, tavsiyem çileklerini daha bol kullanın, zira keki tadan dört kişi de çileklerin daha fazla olmasının lezzeti artıracağı görüşünde☺️ 


Ekleme: Aşağıdaki fotoğrafta(Nisan-2016) daha fazla çilek kullanarak hazırladım, keki ters çevirmede acele ettiğim için biraz parçalandı.

Ayrıca ben bu keki gelen mevsim meyveleriyle özellikle de şeftali ile denemeyi düşünüyorum:) 
Sayfamdaki diğer çilekli tariflere buradan ulaşabilirsiniz.



ÇİLEKLİ KEK
Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 100 gr. tereyağı
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı vanilya( ben 1 paket kullandım)
  • 8-10 adet çilek
Hazırlanışı: 

  1. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını ve şekeri tam olarak karışana kadar çırpın.
  2. Yumurtaları kırıp 2 dakika kadar çırpın
  3. Un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip yeniden çırpın. 
  4. Kek hamurundan çok daha kıvamlı olacak.
  5. Yağlayıp unladığınız kalıba kek hamurunuzu döküp her yeri eşit olacak şekilde kaşıkla güzelce yayın.
  6. Çilekleri ikiye bölüp hamurun üzerine aralıklı olarak dizin. (Çilekleriniz çok büyükse dörde bölebilirsiniz.) 
  7. Hafifçe bastırın.
  8. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırına sürün.
  9. Kabarmaya başlayınca ısıyı 160 dereceye düşürün.
  10. Kızarınca fırından alın.
  11.  Benim fırınımda 20 dk da pişti. 
  12. Üzerine pudra şekeri serpin.
Afiyet Olsun...



Not: Bu kekin hamuruna limon kabuğu rendesi de yakışır diye düşünüyorum:)  





2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bencede çilekleri daha bol olmalı..Ama bence şeftalili daha güzel olacak...

Özgen dedi ki...

Keke bayıldım ellerine sağlık turta gibi olmuş sevgiler