Pages

  • RSS

01 Temmuz 2015

Soslu Biftek ve iftar menüsü


Deneyip beğendiğimiz, tavsiye edebileceğim  bir et yemeği...
Geçen sene iftar için yapmıştım, tarifi buradan aldım. Yaptığım değişikliklerle tarifi yazıyorum...
Ben o telaşta pişmiş halini çekememiştim, daha sonra kız kardeşim yapınca onda fotoğrafını çekebildim...
Hayırlı Ramazanlar

Soslu Antrekot
Malzemeler:
  • 8 dilim biftek(ben antrekot kullandım)
  • zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı salça(domates-biber karışık kullandım)
  • 2-3 adet orta boy domates
  • 1-2 adet soğan (piyaz doğranmış)(tarifin orijinalinde 10-15 arpacık soğan kullanılmış)
  • 1-2 diş sarımsak(isteğe bağlı)
  • yaklaşık 1 su bardağı sıcak su
  • Tuz, karabiber, kekik, pul biber
Hazırlanışı: Tavaya az zeytinyağı koyarak kızdırın. Biftekleri arkalı önlü rengi dönene kadar kızartın. Düdüklü tencerenin tabanına hiçbir şey koymadan etleri düzgün bir şekilde dizin, etinizin miktarına göre üst üste gelebilir).

Üzerine piyazlık doğranmış soğanı serpiştirin. (Tarifin orjinalinde arpacık soğan kullanılıyordu, ben kuru soğanı tercih ettim)
Rendelenmiş domates, salça ve suyu iyice karıştırıp etlerin üzerine bu karışımı gezdirin.Lezzet açısından domateslerin lezzetli kırmızı, mis kokulu olmasına dikkat edin. Eğer yazdan hazırladığınız domates sosunuz varsa salça ve su eklemenize gerek kalmayacak, sadece sos ile etlerin üzerini kaplamanız yeterli olacaktır. 
Sosunuz etlerin üzerini örtmezse çok az sıcak su ilave edebilirsiniz. İkiye kesilmiş sarımsakları ekleyin. En son üzerine baharatları serpiştirin. Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp, düdüğü öttükten sonra kısık ateşte 20-25 dk pişirin. 20 dk. sonunda kontrol edin, gerekirse 6-7 dk daha kaynatın. 

Not: Ben fazla su eklemişim, etler pişmiş ama suyu fazlaydı, biraz tencerenin ağzı açık kaynattım. 1 kaşık nişastayı suyla açıp ekledim, biraz daha kaynattım. İftardan önce fırın tepsisine yayıp fırınladım. 

Misafirlerim için hazırladığım iftar menüm(geçen sene):
  • Süzme mercimek çorbası
  • Soslu biftek (benim yaptığımın pişmiş halini çekememiştim, bu kız kardeşimin yaptığı, patates püresi ve şehriyeli pilav ile servis etmişti.) 

  • Kestaneli pilav
  • Havuçlu kabak salatası
1 havuç ve 2 küçük kabak ile hazırladım. Havuç ve kabakları rendeleyip yağda kavurdum. Tuz ekledim. soğuyunca ikisini karıştırıp doğranmış dereotu ve kırık ceviz ekledim. Servise yakın 1 kaşık mayonez, 2 kaşık kadar yoğurdu karıştırıp kabaklı karışıma ekledim. Servis tabağına alıp üzerini nane ve pulbiber ile süsledim. Süzme yoğurt kullanmanızı tavsiye ederim.
  • Fırında baharatlı patates
  • Köz patlıcan-biber salatası
    1 kavanoz közlenmiş patlıcan, 1 kavanozdan az közlenmiş kırmızı biber, kornişon turşu, 4-5 dal yeşil soğan(ince), maydanoz, 1/2 küçük kutu konserve mısır...
  • Fırında Kremalı mantar


Bu lezzet doğaçlama çıktı ortaya:)
1 paket mantarı temizleyip, ince ince doğradım. Tavada az yağla çevirdim, dirilikleri gidince üzerine 1 paket krema ekledim. Kremayı çekene kadar pişirdim.

Güveç kaplarına boşalttım, üzerine rendelenmiş kaşar serptim. Kaşarlar kızarana kadar fırında pişirdim. 
Bu ölçülerle fotoğraftaki gibi iki güveç kabı çıktı. İsterseniz krema miktarını biraz azaltabilirsiniz. 
  • Fındıklı mekik tatlısı



1 yorum:

Mobile app development company dedi ki...

This post is very informative. Thanks for sharing. I would like to share information about an eminent Android app development company in Mumbai , dedicated to crafting innovative mobile experiences that revolutionize user engagement and propel digital transformation. Proficient in developing high-performance, user-centric apps tailored precisely to your business requirements.