Pages

  • RSS

09 Temmuz 2015

Yasemin'in İftar sofrası


Geçtiğimiz haftalardaki Yasemin arkadaşımızdaki iftardan...
Menüdekiler:
Domates Çorbası


Yasemin'in yaptığı Ispanaklı Fırın Makarna nefisti...


Ispanaklı Fırın Makarna
Malzemeler:
  • 1 paket pastavilla erişte makarna
  • Yarım kg. ıspanak
  • 2-3 adet havuç
  • 2 paket krema
Hazırlanışı: Erişteyi haşlayın, süzün. Ispanak ve rendelenmiş havucu ayrı ayrı tereyağında kavurun. Erişte ile karıştırın. Biraz sıvıyağ ekleyin, kremaları ekleyip, karıştırın. Dikdörtgen borcama karışımı yayın. Üzerini folyo ile kaplayıp, yarım saat fırında(210 derecede) pişirin. Fırından alıp, üzerine bolca kaşar rendesi serpin, tekrar fırına verip, kaşarlar kızarıncaya kadar pişirin.
Not: Ben bu tarifi denediğimde (aralık-2015) ıspanak, havuç, makarnayı karıştırırken karabiber ve pul biber de ekledim, nefis oldu.
Ben kaşarları serpip biraz piştikten sonra fırının üst ızgarasını yakıp, kaşarları kızarttım.


Yıldız'ın getirdiği kıymalı mercimekli midye börekler...Yıldız hep göz kararı yapıyormuş, biraz zor da olsa aşağıdaki tarifi alabildim:) Böreğin içinde mercimek nasıl olur diye merak ediyordum, güzel oluyormuş, ilk fırsatta denemek istiyorum ben de:)

Kıymalı, Mercimekli Midye Börek
Malzemeler: 
  • 250 gr kıyma
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 2-3 kaşık zeytinyağı
  • 1-2 adet köy biberi(acı olmayan sivri biber de olur)
  • 1 adet kırmızı biber
  • 2 adet kuru soğan
  • İsteğe bağlı 2 diş sarımsak
Hazırlanışı: Yeşil mercimeği çok dağılmayacak şekilde haşlayın. 
Kıymayı suyunu salıp çekene kadar kavurun, 2-3 kaşık zeytinyağı ve ince doğranmış soğanları da ekleyip kavurmaya devam edin. Biraz kavurduktan sonra doğranmış biberleri de ekleyip, kavurmaya devam edin. 1 adet minik doğranmış domatesi ekleyin, kavurun. 1 kaşık antep biber salçası(acı olmasın) ekleyin, karıştırın. Haşlanmış mercimeği ekleyin, suyunu çekene kadar kavurun. Tuz, karabiber, pulbiber ekleyip, karıştırın, soğumaya bırakın.Not: İç harç sulu olmasın.
1 kasede yarı yarıya zeytinyağı-yoğurt karışımı ile sosunu hazırlayın, çok koyu ise çok az su ilave edin. Bir yufkayı tezgaha yayın, yağ-yoğurt karışımı ile ıslatın. Her yufkayı dörde bölün. Midye börek şekli verin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, fırında pişirin. Sıcak servis edin.
Arkadaş yaklaşık 6 yufka ile hazırlamış böreği.
yıldız'ın notu: İsterseniz iç harcına patates püresi ve kıymayla da hazırlayabilirsiniz. Bu böreği midye şekli yerine kalın paçanga böreği şeklinde de hazırlayabilirsiniz.


Meksika fasulyeli patates salatasını Derya hazırlamış...

Yaprak sarma

Kabak salatası

Aynur'un yaptığı Zeytinyağlı fasulye...


Çilekli Limonata...
 Derya elindeki çilek miktarı az olunca biraz da ahududu eklemiş, denemeye değer...


Elif'in annesinin yaptığı bol cevizli Güllaç...


Ve bunlar da benim hazırladığım Fıstıklı ve Kakaolu Koko...
Arkadaşların hazırladıklarının hepsi ayrı ayrı nefisti, tekrardan ellerine kollarına sağlık...

2 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

menü harika.hepsi ayrı bir güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

seolara dedi ki...

Harika paylaşımlarınızı ilgi ile takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.

Cafe Malzemeleri
Endüstriyel Mutfak
Etsiz Çiğ Köfte
Patatesli Börek
Mercimek Köftesi
www.biberdolmasi.com